Slinging.org Forum
https://slinging.org/forum/YaBB.pl
General >> Introductions >> Woohooo!
https://slinging.org/forum/YaBB.pl?num=1589621105

Message started by StarLight on May 16th, 2020 at 5:25am

Title: Woohooo!
Post by StarLight on May 16th, 2020 at 5:25am
:D Hi Every one!

I'm working on a balearic sling for a friend. And I like to crochet.  I love string!

Peanut says Hi too!
20200516_051930_copy_768x2956.jpg (507 KB | 24 )
20191204_231248_copy_768x827.jpg (129 KB | 25 )

Title: Re: Woohooo!
Post by Caldou on May 16th, 2020 at 8:29am
Hello and welcome StarLight :)

it's quite the striking color you have ! it sure will be an eye-catching sling :)

We have somewhere a patter for a knitted sling, if you also knit ;)

Title: Re: Woohooo!
Post by vetryan15 on May 16th, 2020 at 9:10am
Welcome from northern maine

Title: Re: Woohooo!
Post by Lusitano on May 16th, 2020 at 9:39am
Welcome.

Nice sling you are making.

Cheers

Title: Re: Woohooo!
Post by Tejo on May 16th, 2020 at 12:03pm
Hello, I think you are making a very nice looking sling. What material is it?

Title: Re: Woohooo!
Post by Kick on May 16th, 2020 at 12:13pm
Welcome from Finland!

Title: Re: Woohooo!
Post by Greenjay on May 16th, 2020 at 5:16pm
Howdy from North texas.
Have you been slinging long.

Title: Re: Woohooo!
Post by StarLight on May 16th, 2020 at 9:00pm
Thanks everybody!

Thats cool! I was wondering if i could knit or crochet a sling.

Its #6 green C1 bonded nylon from alariobros.com.  I'm not strong enough to make nets anymore :'(, so I have a bunch of diff size string leftover to play with  ::)  I haven't slung in a long time. But, i'm getting stronger from making this sling  :D. Maybe, I can sling again one day. Thats my goal anyways haha.  At the least, I think i'll just keep making slings, cuz it seems to be good for me  ;)

Wishing you all lots of fun with your slings!

Title: Re: Woohooo!
Post by Tomas on May 16th, 2020 at 9:09pm
Nice! I've got a crochet house hippo!

Title: Re: Woohooo!
Post by StarLight on May 16th, 2020 at 9:16pm
Neat Tomas!
I like hippos, so does Peanut  :D

Title: Re: Woohooo!
Post by Mersa on May 17th, 2020 at 10:52pm
Nice work, welcome to the forum

Title: Re: Woohooo!
Post by Rat Man on May 19th, 2020 at 7:44pm
Welcome aboard StarLight and peanut from New Jersey.

Title: Re: Woohooo!
Post by NooneOfConsequence on May 19th, 2020 at 10:01pm
Howdy from South Texas!

Beautiful work StarLight

Title: Re: Woohooo!
Post by StarLight on May 20th, 2020 at 3:08am
Wow thanks!

OMG My fingers and shoulders were hurting so bad today, so I'm now using a carabiner attached to a foot strap to tighten the braid. Its wayyy easier now, I have more control, and can watch the braid as it tightens too.  The carabiner forms a quick friction hitch, which i kinda madeup :D. I weave while sitting in a chair, so this new setup allows me to weave more material before having to shift the work up. :)

I also started over because i got alot better at spinning the fiber half way through the project, and the top half was looking raggedy haha. But, I'm about to weave the knee again soooo Woooohooo!

Can't wait to show you all soon when I'm done, and sling a tennis ball at my fence 8-) but lightly so i dont hurt myself  ;)

Title: Re: Woohooo!
Post by joe_meadmaker on May 20th, 2020 at 12:37pm
Somehow I missed this one.  Welcome from Pennsylvania StarLight!

Title: Re: Woohooo!
Post by Morphy on May 20th, 2020 at 7:58pm
I’m not as good as I should be with intros, but here’s my belated Welcome! Can’t wait to see what you come up with StarLight. As for Peanut he certainly looks like a fearsome and worthy slinger. He’s welcome as well.  ;)

Title: Re: Woohooo!
Post by Blnkfrst Nolstnam on Sep 23rd, 2020 at 9:23pm
:o
I think u joined the forum before I but caant help it have to say, WWWWOOOOOOHOOOOOOOO..!
Love the enthusiasm... YEAH..!

Slinging.org Forum » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2021. All Rights Reserved.